Jak zniwelować bóle kręgosłupa szyjnego

Często nie zastanawiamy się nad tym, jak dużą rolę odgrywa odcinek szyjny kręgosłupa, póki nie zaczniemy odczuwać w nim bólu. Jego zadaniem jest, najogólniej mówiąc, podtrzymywanie całej głowy, a także umożliwianie jej poruszanie się w górę i w dół, a także na boki. Składa się on z siedmiu kręgów i stanowi najbardziej ruchomą część całego kręgosłupa.

Przyczyny bólu kręgosłupa szyjnego

Ból kręgosłupa szyjnego może mieć różne podłoże. Najczęściej wynika on z nieprawidłowej postawy ciała, którą przyjmujemy w trakcie wykonywania jednostajnych czynności, takich jak praca przy komputerze czy jazda samochodem. Pracują wówczas tylko niektóre grupy mięśniowe, a ich wysiłek skutkuje niedokrwieniem tkanek, co prowadzić może do zmian zwyrodnieniowych stawów bądź dyskopatii.

Niestety, kręgosłup szyjny jest bardzo podatny na różnego typu urazy. Przykładowo, może się zdarzyć, że jeden kręg zsunie się względem drugiego, bądź dojdzie do złamania poszczególnych jego elementów. Często występującym urazem jest uszkodzenie typu smagnięcia biczem, przydarzający się kierowcom. Powstaje on w momencie nieplanowanej zmiany prędkości pojazdu przy równoczesnym uderzeniu w przeszkodę, co skutkuje nagłym zgięciem głowy do przodku i szybkim jej wyprostem.

Ból w odcinku kręgosłupa szyjnego może być wreszcie wynikiem procesów zwyrodnieniowych, które pogłębiają się wraz z wiekiem. Pierwszym objawem jest usztywnienie szyi; z czasem pojawiają się problemy z oczami, sercem, czy mózgiem. Może także dojść do paraliżu. Dzieje się tak ponieważ zniekształcone kręgi uciskają znajdujące się w swoich otworach szyjnych najważniejsze nerwy.

Co zrobić, gdy boli kręgosłup szyjny?

Ból powinien być zawsze sytuacją alarmującą, informować nas o zmianach zachodzących w ciele. Dzięki szybkiej reakcji na dolegliwości bólowe, możliwe jest wprowadzenie odpowiedniej profilaktyki. Dobrze sprawdzi się siła nawyku, dzięki której zachować można odpowiednią postawę ciała podczas wykonywania wielu czynności w pracy, jak i w domu. W trakcie jednostajnych czynności należy zmieniać pozycję ciała i robić przerwy. Dobrze jest także maksymalnie ograniczyć możliwość schylania się – dopasowując chociażby wysokość ekranu komputera do poziomu naszych oczu. Korzystnym rozwiązaniem jest także sięgnięcie po profesjonalne masażery, które przyniosą miły stan odprężenia naszym mięśniom, zarówno w przypadku zmian zwyrodnieniowych, jak i po intensywnym wysiłku fizycznym. Jeśli jednak dolegliwości bólowe są bardzo silne i nie chcą ustąpić, należy bezzwłocznie zgłosić się do specjalisty.

Sprawdź ofertę masażerow CASADA, które złagodzą ból kręgosłupa szyjnego!

Napisz pierwszy komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*